Tips and tricks pentru bannerul de pe site
- Realizează un design simplu, clar și atractiv
Primul element pe care vizitatorii în văd când accesează site-ul este bannerul. De aceea, realizează un design simplu și ușor de înțeles, folosește un mesaj scurt și clar astfel încât mesajul tău să fie înțeles din primele secunde. Fără a face designul prea complicat, realizează o imagine eye-catching, astfel încât acesta să stârnească curiozitatea și să invite vizitatorii să afle mai multe. Ține cont și de identitatea ta de brand și fii consistent în realizarea oricăror materiale grafice, inclusiv a bannerelor de pe site.
- Folosește dinamism, însă nu exagera
Animațiile, videoclipurile sau doar schimbarea bannerelor sunt metode bune de a atrage atenția. Însă, pentru ca mesajul să fie ușor de înțeles, folosește animații sau videoclipuri simple, scurte, dar care să nu ruleze mai mult de câteva ori pentru că, deși repetarea face lucrurile mai ușor de reținut, aceasta poate irita audiența. Dacă alegi să folosești o serie de bannere, limitează-te la maxim 3 și ai grijă ca informațiile furnizate să nu fie prea multe sau prea complicate, iar viteza de derulare a bannerelor să fie suficient de scăzută astfel încât vizitatorii să poată citi mesajul, în caz contrar, își vor pierde interesul.
- Folosește dimensiunile potrivite
De multe ori, un design atractiv vine cu un fișier mare, atât când este vorba despre o imagine, cât și când vorbim despre videoclipuri sau animații, iar acest lucru poate duce la un timp mai mare de încărcare. Pentru că bannerul este primul element al site-ului, nu ai vrea ca acesta să se afișeze cu greutate. De aceea, folosește fișiere tip JPEG sau GIF care păstrează calitatea fără a scădea viteza de încărcare. Ține cont și de faptul că site-ul tău se va afișa pe mai multe tipuri de device-uri, așa că și bannerul trebuie să fie adaptat atât pentru desktop, cât și pentru mobil.
- Include cele 3 componente esențiale ale unui banner pentru homepage:
- Identitatea vizuală
Realizează designul bannerului astfel încât să corespundă cu identitatea vizuală a brandului tău. Include logoul tău pentru a crește brand awareness-ul, dar ține cont și de fonturi, culori, voce și stil astfel încât întreaga imagine să se potrivească cu imaginea companiei.
- The Value Proposition
Pentru că bannerul este primul lucru pe care vizitatorii site-ului îl văd, acesta este spațiul unde ai ocazia de a transmite pe scurt ceea ce oferi, adică exact lucrul pentru care oamenii au intrat pe site. Conținutul acestuia are puterea de a ține pe site vizitatorii și de a produce conversii, așadar, folosește-l pentru a-ți prezenta ofertele, campaniile de sezon sau noutățile.
- Un Call to Action
Dacă produsele sau ofertele prezentate cu ajutorul bannerului au stârnit curiozitatea vizitatorilor, aceștia vor dori să aibă la îndemână următorul pas. Plasează pe banner un buton care să ducă spre paginile care conțin produsele sau ofertele prezentate. Poți folosi expresii precum „Încearcă acum”, „Află mai multe”, „Începe acum”, „Vezi colecția”.
Așadar, bannerul este un element puternic al site-ului tău, care poate crește rata de retenție și numărul de conversii. Realizează bannere simple, cu mesaje clar, ușor de încărcat, folosește-le pentru a transmite produse, oferte sau noutăți și include și un call-to-action pentru a ușura traseul vizitatorilor prin funnelul de vânzări.